6 błędów przekierowań, które będą kosztować ruch w witrynie

Przekierowania są często częścią ewolucji witryny, ale błędy mogą wpływać na ruch i rankingi. Dowiedz się, jak uniknąć typowych problemów z przekierowaniami.

Przekierowania są naturalną częścią ewolucji witryny.

Możesz utworzyć odpowiednią stronę usługi lub wpis na blogu. Ale w przyszłości może nadejść czas, kiedy utrzymywanie go przy życiu nie ma już sensu.

Więc co robisz? Przekieruj go na podobną stronę w swojej witrynie.

Jeśli przeprowadzasz migrację witryny lub zmieniasz jej strukturę, możesz mieć dziesiątki przekierowań.

 

Czekać. Co to jest przekierowanie?

Przekierowanie to sposób na przekazanie jednego adresu URL do drugiego. Załóżmy na przykład, że sprzedajesz widżety i masz wiele stron:

  1. com/produkty/widgety
  2. com/products/blue-widgets
  3. com/products/white-widgets

Jeśli nie sprzedajesz już tylko niebieskich lub białych widżetów lub chcesz połączyć wszystkie strony w jedną, możesz przekierować swoje niebiesko-białe strony widżetów na główną stronę widżetów.

Pomaga to w utrzymaniu porządku w witrynie, wymagając mniejszej liczby kliknięć, aby przejść na stronę, i pozwala skoncentrować wszystkie działania optymalizacyjne na jednej stronie zamiast na wielu.

 

Możesz użyć wielu typów przekierowań – 301, 302 , 307 , 308 – i możesz wykonać przekierowanie za pomocą metaodświeżania, JavaScript, nagłówków HTTP i innych.

Aby dowiedzieć się więcej o różnych typach przekierowań, zapoznaj się z Przewodnikiem technicznym SEO po przekierowaniach .

6 błędów przekierowań, które mogą zaszkodzić ruchowi w Twojej witrynie

Każdy rodzaj przekierowania lub metoda użyta do przekierowania może być korzystna dla ruchu w Twojej witrynie i SEO — lub może spowodować spadek ruchu i rankingów.

Jest to jeden z tych obszarów, w których nawet prosty błąd może mieć poważne konsekwencje dla ruchu w Twojej witrynie.

Upewnij się, że unikasz tych błędów przekierowań i uważaj na nie w przypadku spadku ruchu .

 

1. Przekierowanie wszystkiego na Twoją stronę główną

Jeśli przekierowujesz każdą stronę na swoją stronę główną , aby uszeregować się pod kątem konkurencyjnych warunków, możesz wyrządzić więcej szkody niż pożytku. John Mueller z Google mówił o tym kilka lat temu:

 

„Przekierowywanie wszystkiego tylko na stronę główną to naprawdę zła praktyka, ponieważ tracimy wszystkie sygnały związane ze starą treścią”.

 

Wyjaśnia, że ​​gdy wiele stron przekierowuje na Twoją stronę główną, jest to sygnał ostrzegawczy dla robotów wyszukiwania.

 

Co może się zdarzyć?

Google nie zobaczy wszystkich pozytywnych sygnałów, które zgromadziłeś na starych adresach URL. Wartość tej treści zostaje utracona.

2. Przekieruj pętle, które nigdy się nie kończą

Pętli przekierowań można łatwo uniknąć, testując każde nowe przekierowanie. Te pętle pojawiają się, gdy przekierowujesz strony w ten sposób:

Strona 1 > Strona 2 > Strona 3 > Strona 1

 

W takim przypadku przekierowanie będzie nadal przenosić daną osobę z powrotem na stronę 1 i prawdopodobnie zostanie zatrzymane przez przeglądarkę, która rozpozna pętlę. Z punktu widzenia robota indeksującego strony prawdopodobnie zostaną zdeindeksowane, ponieważ robot nie ma pojęcia, co się dzieje.

Jeśli te strony są głównymi stronami prowadzącymi lub generują duży ruch w Twojej witrynie, stracisz w ten sposób duże przychody.

3. Wysyłanie robotów przez koszmary z łańcuchem przekierowań

Czy chcesz obniżyć zadowolenie użytkowników i wpłynąć na rankingi swojej witryny? Twórz łańcuchy przekierowań. Zdarzają się one często, a jeśli nad Twoją witryną pracuje wiele osób, łatwo je utworzyć.

 

W jaki sposób? W łańcuchu ma miejsce wiele przekierowań.

 

Na przykład:

  • /about jest przekierowywane do /aboutus
  • /aboutus jest przekierowywany do /ourcompany
  • /naszafirma jest przekierowywana do /onaszejfirmie

 

Chcesz utworzyć pojedyncze przekierowanie z /about do /aboutourcompany, aby uniknąć łańcucha przekierowań, który może:

  • Niskie prędkości witryny.
  • Zwiększ współczynnik odrzuceń.

Wskazówka: jeśli zejdziesz do końcówki 6, znajdziesz pewny sposób na uniknięcie tych koszmarów przekierowań.

4. Zapominając, że wrażliwość na wielkość liter ma znaczenie

Rozróżnianie wielkości liter ma znaczenie podczas pisania reguł przekierowań.

 

Na szczęście , John Mueller wpisów „adresy URL są wrażliwe na wielkość liter, ale pick cokolwiek przypadek chcesz.”

Możesz mieć „/O” lub „/O”, jeśli chcesz.

 

Ale jeśli ktoś wpisze Twój adres URL w przeglądarce, prawdopodobnie nie zapamięta, jakiej wielkości liter użyłeś, czy nie. Większość ludzi zachowa małe litery adresu URL.

Istnieje wiele sposobów na utworzenie przekierowania, ale wiele osób korzysta z .htaccess na serwerach Apache. Jednym ze sposobów na wyeliminowanie problemów z rozróżnianiem wielkości liter jest użycie parametru „NC” podczas korzystania z RewriteRule.

 

Na przykład możesz przekierować następującą stronę bez uwzględniania wielkości liter, używając:

Przekierowanie 301 /about http://www.domain.com/about-new [NC]

A jeśli osoba wpisze „O, o, O” lub jakąkolwiek inną kombinację spraw, wszystkie przekierują do „o nowym” bez problemu.

5. Korzystanie z przekierowania 302 zamiast przekierowania 301

Planujesz lub już korzystasz z przekierowania 302? Czy zamiast tego powinno to być przekierowanie 301?

Wielu właścicieli witryn uważa, że ​​nie ma znaczenia, jakiego typu przekierowania używają, ponieważ strona A nadal jest przekierowywana na stronę B.

Ale ci właściciele witryn się mylą.

 

Przekierowania 301 są trwałe

Czy chcesz, aby wyszukiwarki wiedziały, że przekierowanie jest trwałe ? Jeśli tak, użyj przekierowania 301.

Wartość SEO oryginalnej strony lub witryny zostanie zachowana, a oryginalna witryna lub strona przestaną być indeksowane.

 

302 przekierowania są tymczasowe

Przekierowanie 302 mówi „Hej Google, ta strona tymczasowo przekierowuje, ale wkrótce wróci”.

Chcesz korzystać z tych przekierowań podczas tymczasowej przeprowadzki, na przykład podczas testowania nowego projektu lub wysyłania użytkowników do nowej strony z powodu zmiany projektu.

Mówisz wyszukiwarkom, że strona powróci, więc:

  • Zachowaj cały PageRank .
  • Pozostań zindeksowany.

Nowa strona, na którą przekierowujesz, nie otrzyma żadnej wartości linku oryginalnej strony. Opuszczasz PageRank z przekierowaniem 302.

Więc co powinieneś zrobić?

Jeśli strona wkrótce wróci, użyj przekierowania 302. W przeciwnym razie przekierowanie 301 jest idealne.

Jeśli przekierowania 302 są przechowywane zbyt długo, wyszukiwarki takie jak Google mogą uznać to za przekierowanie 301.

 

6. Nie śledź swoich przekierowań

Jeśli masz witrynę firmową, setki lub tysiące stron lub współpracujesz z wieloma specjalistami SEO, powinieneś utworzyć protokoły do ​​śledzenia zmian w swojej witrynie.

 

Dlaczego?

Potrzebujesz punktów odniesienia, aby śledzić wprowadzone zmiany, aby móc przejrzeć swoje analizy i rozszyfrować, które zmiany doprowadziły do ​​wzrostu lub spadku ruchu.

Ponieważ przekierowania można wykonać na poziomie strony lub serwera, ważne jest, aby je śledzić.

Możesz otworzyć plik .htaccess, nie widzieć przekierowania dla określonej strony i założyć, że nie ma go na swoim miejscu.

Ktoś inny z Twojego zespołu mógł użyć JavaScript lub metaodświeżenia na stronie, powodując pętlę przekierowań.

Śledzenie przekierowań pomaga obecnym i przyszłym specjalistom SEO uniknąć typowych problemów z przekierowaniami, które mogą mieć wpływ na ruch i przychody w Twojej witrynie.

Powinieneś także wprowadzić protokoły, które wymagają przetestowania i zweryfikowania wszystkich nowych przekierowań, aby upewnić się, że działają poprawnie.

Podsumowanie

Przekierowania witryn to potężne narzędzie, które pomaga kształtować ruch i może służyć do poprawy komfortu użytkownika. Wraz ze wzrostem rozmiaru i złożoności witryny prawdopodobnie w pewnym momencie będziesz musiał użyć przekierowań.

 

Unikanie powyższych kluczowych błędów może pomóc w uniknięciu kosztownych i czasochłonnych problemów w przyszłości.